Friday, September 12, 2008

Hokaido trip... 21 - 31 august^_^ (part 1)

assalamualaikum...sori..lepas balik dari hokaido mmg takde mood nak menulis...maybe sebab puase kot..nak ckp bz takde la sangat pun..ade la sket2 wat preparation nak blk..seme last minute..lagi seminggu jer nak pulang ke tanah air...tetibe teraser cam berat lak hati nak balik tatau kenape..hahha..sengal tol kan..

urm..nak start dari maner ek..perjalanan ke hokaido sangat la best..tapi sebab da hampir due mggu yang lepas..raser cam basi lak citer ni nak berceriter..tapi cerite je la ek.. hokaido adalah pulau paling utara jepun n kalau nak gambarkan la hokaido ni kan..memang sangat cantik ngan keindahan semulajadi..cakap byk tak gune..so aku tunjuk gambaq sambil citer aa..keh..

kat niigata port..sebelum bertolak..malam kol 1130 malam camtuh aa tongkang kitorg bertolak ke tomakomai port,hokkaido..muke2 excited..


pandangan luar tongkang tersebut..bukan org jer beratur nak masuk..kete pon beratur gak nak sebelum check in..hehe

gaya bebas....bile mau sampai da..~~
18jam perjalanan..    






 
from deck view..sunrise:)






setelah sampai di tomakomai port..kitorg (6org) kene gerak ker muroran iaitu tempat nak tidoq malm tu,umh kawan aku..dr port ke sane kene nek bus pastu densha(tren)..sampai port settle seme2 da kol 6petang..ari da gelap giler..pastu nak jadikkan citer terlepas lak satu densha yang menyebabkan kami terpakse tggu lagi sejam setengah untuk the next...(lambt 5 minit jer pon..damn)
perjalanan ke muroran hampir sejam..siap men poker lagik dlm densha tuh..hak2..seme da penat..kire kol 9mlm gak aa kitorg sampai umh kawan aku mlm tuh..penat..mlm tuh takley tidoq..tak sanke lak hokaido sejuk giler..kat tempat aku maser tu 30celcius agi..kat hokaido mlm da 10-12 celcius camtu..demam selseme satu mlm..makn ubat trus pensan..soknye lagi adventure...2 bi continue...hak2


ades...arini baru nak dok umh..ari2 aku g lepak umh kohai2 (junior) aku..seb baik ader lagi la org kat toyama ni..ari2 aku berbuke pose ngan derang..kitorg cam wat giliran masak..meriah sket..tapi muke2 same je la...dok umh tekanan sebab sunyi giler..seb bek ader gak tarawih kat surau toyama tuh..atleast pastu ade moreh ley gak gosip2..haha..

-ShY_aiN-

No comments: