Monday, November 10, 2008

cold=food obsession...m(_ _)m

salam...hari ni adalah hari yang paling worse dari hari2 yang lain dalam mggu ni...sekarang da pertengahan autumn...semakin hari semakin sejuk..seperti tahun2 sebelumnyer biler stat sejuk kuase makan akan bertambah ngan dasyatnyer...lapar ajer..nak2 kalau dalam umah mengadap com pastu dok depan heater..mmg akan raser lapo ajer..haha..
nak dijadikan ceriter..sejak balik dari malaysia bln lepas aku da wat azam baru untuk hidup dalam keadaan ekonomi yg lebih stabil iaitu kurangkan mkn di luar n banyakkan masak dirumah..so peningkatan dalam kerajinan aku memasak tuk bulan ini agak membanggekan kalau nk tambah tolak faktor mls ke dapor pada sejuk2 ni.. ..tp...semakin lame makin raser tak terkawal lak kuase makan...horrible giler....raser mengidam tahpepe cm org pregnant lak gayenyer..citernyer arini....

arini seperti biaser bgn pagi pastu siap2 nk g skola...ari ader sessi photo ngan dak2 lab so kene siap2 awai aa...sebelum g skola aku mmg akan mkn dulu lgpun mmg lauk da siap msk pon..standard satu lauk tuk 2 hari aa..menu arini sup ayam semlm..ni pon sebab aku teringin sgt nk mkn sup 2hari pas..tp pagi tadi takde selere nk mkn nasi lak sebab bosan gak le mkn mender same..tertengok lak pamplet piza..mmg geram jer nk order..tp sabo jer sebab taknk membazir mkn gak la nasi..g skola selesai seme2..lam kol 330 tu tetibe tertgk lak lam tenet starbucks baru dark cherry mocha..huhu..teringin...pastu pkpk nk g starbuck ke tak sebab jauh ler n mls lak nk drive semate2 nk g starbuck..so utk memujuk ati aku pon g la ke supermarket berdekatan bajet nk crk kek..sebab da baper ari aku raser nk mkn kek..giler tol aku..per yg aku nmpk seme nk mkn...da dapat kek sepotong..

inila cake yg dibeli ngan herge ¥300= RM 10..sedap doh..almond cream cake..pelek gak aku ni bukannyer suker makan cake pon..buang tebiat gak rasernyer ni

tetibe aku terberenti la plak kat mcD..situ tertengok lak Mcflurry baru..Caramel Macchiato..per lagi..terpk nk bls sebab tak dpt nk g starbuck arini aku pon singgah sat...huhuhu..

shai..shai...mau pas fuyu=winter aku jadik tong gas ni...Yabeiiii!!!!
pastu da dapat Mcflurry lari balik aa sebab nk keja magrib..blk2..dok depan com azam konon takmau mkn berat da..mkn la buah la, minum milo la,kueh rayer lagi...bajet kenyang la konon..tapi taksampi setengah jam aku teraser nk mkn mender berat lak...tapi teraser bosan mkn nasi..sup tadi ader lagi..kene mkn sebab sok nk msk mender len lak..tp mmg series takmau mkn nasi...raser nk mkn mee bihun lak...carik2 bihun tak jumper sebab aku luper nk bawak stok aritu..jumper megi..aku rebus megi mkn ngan sup..jadikla megi sup ayam...igt tak masuk ...seb baik sedap gak..ish22...

megi sup ayam ku...sedap doh..resepi baru nih..hak2..

adakah aku da obses pader makanan...ni cm da penyakit tak..?haha...cik safwan adakah anda ade sebarang nasihat tuk pesakit anda ni..:p.... makan cmpuq ni sgt tak baik tuk aku sebab akhir2 ni aku teraser sgt perut aku jadik kurang sihat..ini mesti sebab mkn byk tetibe...ades2..per lagi la aku teraser nk mkn pasni...

-sHy_aIN-

No comments: